Decret de notificació i comunicacions electròniques en l’àmbit de l’ATIB


En el BOIB núm. 35, de 16 de març de 2019, s’ha publicat el Decret de notificació i comunicacions electròniques en l’àmbit de l’Agència Tributària de les Illes Balears (ATIB).

Amb aquest Decret es pretén promoure un avanç qualitatiu en les relacions electròniques entre l’ATIB i les persones i entitats interessades respecte a les notificacions i les comunicacions dels actes dictats i de les actuacions duites a terme per l’ATIB en l’exercici de les seves funcions, així com afavorir la simplificació administrativa.

El Decret regula la notificació i la comunicació electròniques a través de la seu electrònica de l’ATIB, delimita els actes i les actuacions que poden ser objecte de notificació i comunicació electròniques i defineix què s’ha d’entendre per notificació, per comunicació i per avís informatiu a aquests efectes. També estableix els supòsits en què resultarà obligatòria la recepció de notificacions i comunicacions per mitjans electrònics, com les persones jurídiques o les persones físiques que exerceixin una activitat professional per a la qual es requereix la col•legiació obligatòria, inclosos els notaris i els registradors de la propietat i mercantils, o les persones que les representin.

Així mateix, s’hi enumeren els supòsits en els quals es permet que les notificacions i les comunicacions es facin per mitjans no electrònics perquè, en termes generals, responen a raons d’eficàcia de l’actuació administrativa i s’eviten demores; i es preveuen supòsits en els quals en cap cas no es poden efectuar notificacions i comunicacions electròniques, com quan raons tècniques impedeixin la conversió en format electrònic, quan s’hagin de practicar mitjançant personació o una altra forma no electrònica per imposició de la normativa específica, entre d’altres.

La seva entrada en vigor, respecte a la regulació de les notificacions i comunicacions electròniques, és l’1 de juny de 2019.