Període voluntari de pagament de l’impost sobre estades turístiques d’habitatges i càmpings turístics (exercici 2020)
Data: 23/8/2021
Us informem que el
període voluntari de pagament de l’impost sobre estades turístiques corresponent a
habitatges i càmpings turístics de l’exercici 2020 és de l’1 de setembre al 31 d’octubre de 2021. Un
cop transcorregut aquest termini, s’iniciarà el període executiu, fet
que determinarà l’exigència del recàrrec corresponent i, si escau, dels
interessos de demora i de les costes que es produeixin.
Es recorda que la
gestió recaptatòria de l’impost sobre estades turístiques corresponent a
aquests establiments es realitza conforme amb allò que es
preveu pels
tributs de cobrament periòdic per rebut (per a informació general de l’impost sobre estades turístiques pitjau aquí). Així, un cop s
’ha notificat la
liquidació de l’alta en la matrícula o padró de l’impost, les successives
liquidacions es notifiquen de forma col·lectiva mitjançant el corresponent anunci publicat en el Butlletí Oficial de les
Illes Balears, de manera que no es notifiquen de forma individual ni
tampoc es remeten avisos de pagament del rebut.
Per això, s’ha de tenir en compte que es poden accedir als rebuts de 2020 si la data de l’inici d’activitat és anterior a 2020 (consultar anunci de notificació col·lectiva i de cobrament de liquidacions de l'exercici 2020 -correcció d'errades-).
Si la data de
l’inici de l’activitat és durant el 2020, no és podrà accedir al rebut doncs prèviament s’ha de generar la notificació de la
liquidació d’alta en el padró de l’impost.
Formes d’obtenció del document d’ingrés dels rebuts de 2020 — Per Internet:
- Introduint el NIF del subjecte passiu i el codi de l’establiment (que podeu consultar en la declaració
censal corresponent al model 017 –veure exemple– o
en la liquidació d’alta a la matrícula de l’impost –veure exemple–) en el mòdul habilitat a aquest efecte. Per accedir pitjau aquí.
- A través del Carter Virtual (al qual podeu accedir amb el codi de contribuent, així com també, a través de la seu electrònica de l’ATIB, amb certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve).
- Amb certificat digital, DNI electrònic o Cl@ve, a la Carpeta fiscal.
- A través del Servei de Consultes i suggeriments ( + info: Consultes i suggeriments).
— De forma presencial amb
cita prèvia (que podeu sol·licitar per Internet -pitjau
CITA PRÈVIA- o al telèfon 971 678 404) a qualsevol oficina de recaptació de l’ATIB
(consultar les dades i els horaris a
oficines de recaptació).
Rebuts domiciliatsEls
rebuts domiciliats en una entitat bancària seran remesos a les
respectives entitats perquè siguin carregats en els comptes dels
contribuents
a partir del 18 d’octubre de 2021.
Es recomana que domicilieu el pagament dels vostres rebuts (+ info:
Domiciliació de pagament de tributs de cobrament periòdic per rebut).